Стъпки на проекта
Дейностите по проекта преминаха през
няколко основни етапа:
1. Подготовка и проучване на предлаганите инструменти
|
Създадохме професионална учебна общност, която събра и
изследва използваните от преподавателите в ППМГ – Ловеч, инструменти за
оценяване по време на преподаване в електронна среда. Шест учители активно
работиха за търсене на подходящи онлайн ресурси и съдействаха за изготвяне на
материали за апробирането им. По време на разговорите и в резултат на
проучването се стигна до много нови идеи за възможности, които биха могли да
се използват в процеса на обективно оценяване.
|
|
|
2. Тестване
|
Апробирахме 110 инструмента – познати и нови, прилагайки ги
при оценяването по различни учебни предмети и в различни випуски. При
изготвяне на материали за тестване и апробирането на инструменти за оценяване
се включиха 25 колеги. Чрез специално изготвен за целта въпросник, изработен от двама
учители по философия и психология, получихме обратна връзка от учители и
ученици за пригодността и ефективността на съответния инструмент за формиращо
или сумативно оценяване. При анкетирането получихме 2043 отговори от ученици
и 94 от учители. Формулирахме заедно положителните и отрицателните страни на
всеки тестван инструмент, като използвахме изготвен за целта формуляр, които
да представи синтезирано информацията, улеснявайки по-нататъшната работа.
|
|
|
3. Създаване на онлайн справочник с база данни на избраните
ресурси за осъществяване на обективно онлайн оценяване
|
Използвайки Book Creator, двама от нас създадоха електронна
книга – наръчник, в която обобщиха
и подредиха събраните данни, давайки възможност на всеки заинтересован да се
запознае с подбраните инструменти, да ги изпробва и включи в собствената си
работа. Справочникът може да бъде намерен в този сайт.
|
|
|
4. Уъркшоп
|
По време на работилницата обменихме идеи, споделихме
наблюденията си и дадохме предложения за работещи начини за оценяване онлайн.
Идеите си за обективно онлайн оценяване представиха петима учители от ППМГ –
Ловеч, преподаващи различни предмети.
|
|
|
5. Избор и прилагане
на работещите в нашата гимназия инструменти
|
Интегрирането на резултатите в образователния процес е в ход.
Нашата общност не само прилага набор от онлайн ресурси за обективно
оценяване, но и активно работи за разпространяването на резултатите сред
колеги, работещи в сферата на образованието, местната общност и всички, които
имат интерес към темата. Работещите по сайта двама наши колеги продължават да
актуализират информацията на
него, допълвайки я с нови интересни и работещи предложения.
|
Сайтът
и ресурсите са част от проект „Обективно онлайн оценяване”, реализиран от
Профилирана природо-математическа гимназия, гр. Ловеч с финансовата подкрепа
на Фондация „Америка за България“. Изявленията и мненията, изразени тук,
принадлежат единствено на ППМГ, гр. Ловеч и не отразяват непременно вижданията
на Фондация „Америка за България” или нейните партньори.
Коментари