Добри практики по Математика

 Обективно онлайн оценяване в часовете по математика

Корен n-ти чрез Quizizz

Грета Георгиева

Използвах тест „Корен n-ти“ за учениците от 11в клас на ППМГ. Тестът беше готов и го приложих с много малко промени, направени от мен. Учениците не се затрудниха, което е  видно и от резултатите, които постигнаха. Изразиха удовлетворение от участието си в този вид изпитване, като за тях не беше от значение атрактивният начин на поставяне на задачите, а тяхното съдържание и времето за отговор, което им се стори много кратко.



Има възможност и въпросите да бъдат решавани колективно чрез flip-карти, като след отговор картата се обръща и показва верния отговор.

Учениците споделиха, че биха решавали такива тестове като форма на проверка на знанията си, което говори за тяхната оценка на тази учебна платформа като начин за изпитване.

Бих използвала и занапред в моята работа платформата Quizizz, предоставяща отлични възможности за оценяване - атрактивна визия, игрови подход в изпитването, групова работа чрез flip-отговорите, възможност за въвеждане и отговор на математически задачи.

 Делимост и основни комбинаторни понятия чрез СмарТест

Грета Георгиева

Използвах тест „Делимост“ за учениците от 5 клас и тест „Основни комбинаторни понятия“ с ученици от 8 клас на ППМГ – Ловеч. СмарТест предоставя възможност за използване на математически знаци и символи при въвеждане на задачите от теста, което е голямо предимство за математиката.

 Включих както задачи с избираем отговор, така и задачи с посочване на верен отговор.


Въпросите с посочване на верен отговор от учениците, често се налага ръчно да коригирам точките, което се осъществява много лесно в тестовете и автоматично се коригира и оценката.

Голямо предимство е, че СмарТест автоматично поставя оценка, според зададените предварително критерии.


Платформата СмарТест предоставя и възможност за генериране на анализ на тестови сесии.


Платформата придобива популярност и получава добри отзиви от учителите, които работят с нея. Бих я препоръчала на колегите си от всички предметни области.

 Делимост с Kahoot

Грета Георгиева

 

Използвах тест „Делимост“ за учениците от 5 клас на ППМГ. 

Учениците бяха ентусиазирани и въодушевени от използването му като начин на оценяване,

работиха с желание. Приеха тази форма на изпитване като игра, забавляваха се и използваха

възможността да попълнят пропуските в знанията си. Изявиха желание за още такива тестове,

което говори много за тяхната оценка на тази учебна платформа като начин за изпитване. Бих

използвала и занапред в моята работа платформата Kahoot, предоставяща отлични възможности за изпитване и улесняваща в голяма степен работата на учителите.

Възможността за разбъркване на въпросите и отговорите от теста е добро средство срещу

комуникация между учениците при решаване на теста. Атрактивна визия, игрови подход в

изпитването, възможност за въвеждане и отговор на математически задачи от трудност, която

преподавателят е преценил – отлични възможности за обективно онлайн оценяване.







Сайтът и ресурсите са част от проект „Обективно онлайн оценяване”, реализиран от Профилирана природо-математическа гимназия, гр. Ловеч с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“. Изявленията и мненията, изразени тук, принадлежат единствено на ППМГ, гр. Ловеч и не отразяват непременно вижданията на Фондация „Америка за България” или нейните партньори.






 



Коментари