Учителите от ППМГ – Ловеч, по време на обучението от разстояние в електронна
среда, надградиха основните си технологични умения. Насърчени от
необходимостта да се справят с ежедневната си работа, постепенно се превърнаха
се в дигитално компетентни личности, които сами подбират подходящите средства
и методи за преподаване на учебния материал. Оставаше едно голямо
предизвикателство – оценяването на учениците. Независимо дали прилагаха
формиращо или сумативно оценяване, учителите се чувстваха несигурни и
изгубени, тъй като традиционното изпитване се оказваше неподходящо за
електронна среда. Реализиране на проекта Обективно онлайн оценяване, подкрепен
и финансиран от Фондация „Америка за България“, доведе до решения, основани на
проучвания и апробиране. Поставената цел бе от многобройните съществуващи
методи да тестваме и впоследствие да подберем най-добрите инструменти, онлайн
приложения и техники, които да представим на учениците, за да може оценяването
им да бъде максимално обективно и автентично. Желанието ни бе да се изпробват
възможно най-разнообразни ресурси, за да се изберат подходящи, които да се
включат в набора от методите и похватите, използвани от учителите. В рамките
на проекта се реализира вътрешно обучение, по време на което се представиха
силните страни и недостатъците на избраните вече инструменти и приложения.
Изпробваните ресурси са събрани в онлайн книга справочник, която може да бъде
намерена на сайта – на разположение е за четене онлайн и сваляне в различни
формати. Книгата може да бъде използвана и от бъдещите колеги, както и от
всички, които проявяват интерес към особеностите на онлайн оценяването.
Сайтът
и ресурсите са част от проект „Обективно онлайн оценяване”, реализиран от
Профилирана природо-математическа гимназия, гр. Ловеч с финансовата подкрепа
на Фондация „Америка за България“. Изявленията и мненията, изразени тук,
принадлежат единствено на ППМГ, гр. Ловеч и не отразяват непременно вижданията
на Фондация „Америка за България” или нейните партньори.
Коментари