Учителите от ППМГ – Ловеч, по време на обучението от разстояние в електронна среда, надградиха основните си технологични умения. Насърчени от необходимостта да се справят с ежедневната си работа, постепенно се превърнаха се в дигитално компетентни личности, които сами подбират подходящите средства и методи за преподаване на учебния материал. Оставаше едно голямо предизвикателство – оценяването на учениците. Независимо дали прилагаха формиращо или сумативно оценяване, учителите се чувстваха несигурни и изгубени, тъй като традиционното изпитване се оказваше неподходящо за електронна среда. Реализиране на проекта Обективно онлайн оценяване, подкрепен и финансиран от Фондация „Америка за България“, доведе до решения, основани на проучвания и апробиране. Поставената цел бе от многобройните съществуващи методи да тестваме и впоследствие да подберем най-добрите инструменти, онлайн приложения и техники, които да представим на учениците, за да може оценяването им да бъде максимално обективно и автентично. Желанието ни бе да се изпробват възможно най-разнообразни ресурси, за да се изберат подходящи, които да се включат в набора от методите и похватите, използвани от учителите. В рамките на проекта се реализира вътрешно обучение, по време на което се представиха силните страни и недостатъците на избраните вече инструменти и приложения. Изпробваните ресурси са събрани в онлайн книга справочник, която може да бъде намерена на сайта – на разположение е за четене онлайн и сваляне в различни формати. Книгата може да бъде използвана и от бъдещите колеги, както и от всички, които проявяват интерес към особеностите на онлайн оценяването.



Сайтът и ресурсите са част от проект „Обективно онлайн оценяване”, реализиран от Профилирана природо-математическа гимназия, гр. Ловеч с финансовата подкрепа на Фондация „Америка за България“. Изявленията и мненията, изразени тук, принадлежат единствено на ППМГ, гр. Ловеч и не отразяват непременно вижданията на Фондация „Америка за България” или нейните партньори.

Коментари